Cliëntenraad

De Clientenraad in beeld (van links naar rechts Leon Voragen (lid), Paul van Oojen (secretaris), Carien Magermans (voorzitter), Tonny Olzheim (lid), Annemie van Rens (lid)
De Cliéntenraad behartigt de algemene belangen van alle cliënten van In Harmony en denkt mee over het beleid van In Harmony. Daarnaast wordt er vanuit cliëntenperspectief gekeken naar zowel ontwikkelingen bij In Harmony als naar de landelijke ontwikkelingen in de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) en de sector VVT ( Verpleging, Verzorging en Thuiszorg).
Gevraagd en ongevraagd wordt advies gegeven aan de directie over zaken als bejegening, dienstverlening, welzijn, maaltijdvoorziening, beleid, veiligheid, etc. De werkwijze van de cliëntenraad is uitgewerkt in een reglement cliëntenraad In Harmony.
De wettelijke basis voor de cliëntenraad wordt gevormd door de Wet Medezeggenschap cliënten Zorginstellingen (WMCZ). De WMCZ benoemt de onderwerpen waarover de cliëntenraad advies mag uitbrengen of waar instemming van de cliëntenraad is vereist. Mocht u met de cliëntenraad in contact willen treden dan kunt u een van de leden benaderen via clientenraad@inharmonyonline.nl
Of u neemt telefonisch contact op met de secretaris, Paul van Oojen via telefoonnummer 06-31025070

Klachtencommissie
In Harmony wilt haar gasten zorgvuldig en zo goed mogelijk begeleiden. Dit is mensenwerk en er kunnen onbedoeld dan ook fouten gemaakt worden. Om deze zo goed mogelijk te kunnen herstellen en om er lering uit te trekken, heeft In Harmony een klachtenregeling.
Waarover kunt u een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen wanneer u ontevreden bent over de dienstverlening of over de bejegening door de organisatie of een van haar (vrijwillige) medewerkers. Als u uw klacht al bij een andere instantie heeft ingediend (bijvoorbeeld
bij de politie, een rechtbank of inspectiedienst), zal de Klachtencommissie deze niet in behandeling nemen. Ook verzoeken tot schadevergoeding of smartengeld kan de Klachtencommissie niet behandelen. Een klacht kan alleen in behandeling
worden genomen als deze schriftelijk wordt ingediend en is ondertekend door de klager (of diens vertegenwoordiger).
U kunt de klacht sturen naar:
Klachtencommissie In Harmony
Op ‘t Hovelke 15
6261PC Mheer
De commissie bestaat uit leden met relevante deskundigheid en zij functioneren onafhankelijk . De leden hebben reglementair een geheimhoudingsplicht ten aanzien van de informatie die zij bij de behandeling van klachten ontvangen.